به دنبال حفظ ارزش پولتان هستید/ چرا بورس را امتحان نمی‌کنید؟ / قالیشویی اصل تهران / قالیشویی محدوده هنگام 77900891

چطور از ارزش پولتان محافظت می‌کنید؟ آن را در بانک می‌گذارید؟ پولتان را به طلا تبدیل می‌کنید و آن را در خانه نگه می‌دارید؟ آن را به ارز چنج می‌کنید و منتظر بالاتر رفتن قیمت ارزها می‌مانید؟ تمام این موارد، روش‌هایی برای سرمایه ‌گذاری پولتان به شمار می‌روند تا بتوانید در روزگاری که آتش تورم، همه‌چیز را در برگرفته، دست کم، ارزش پولتان را حفظ کنید. اما همه ما داستان کسانی را شنیده‌ایم که در گیرودار فراز و فرود قیمت ارزها از یک سرمایه‌دار به یک ورشکسته تبدیل شدند. بازار طلا نیز حال و روز چندان خوبی ندارد. برخلاف سایر روش‌های سرمایه‌گذاری، بازار بورس از سال 92 تا 98 بازدهی 2000 درصدی را تجربه کرده است. این موضوع، نشان‌دهنده پتانسیل خوب بازار بورس برای حفظ و حتی رشد سرمایه‌ شما است. در این مقاله، نیم‌نگاهی به بازار بورس می‌اندازیم و با آن آشناتر می‌شویم.

سرمایه گذاری در بورس چه مزیت‌هایی دارد؟

برای روشن‌تر شدن ماجرا نگاهی به نکته‌های مثبت سرمایه‌گذاری در بورس می‌اندازیم.

حفظ سرمایه

خرید سهام در بازار بورس یعنی تبدیل پول به یک دارایی. به همین دلیل می‌توانید از ارزش پول خود در مقابل تورم محافظت کنید.

فعالیت در چهارچوب قانون

تمام معاملاتی که در بازار بورس انجام می‌شوند، زیر نظر مستقیم سازمان بورس هستند. بنابراین امکان انجام معاملات غیرقانونی در این بازار وجود ندارد.

تبدیل شدن به بخشی از یک شرکت

در حالت عادی و جایی خارج از بازار سهام، تبدیل شدن به سهام‌دار یک شرکت بزرگ، کاری بسیار سخت است و به سرمایه زیادی نیاز دارد. اما در بازار بورس می‌توانید با خرید حتی یک سهم، به یک سهام‌دار تبدیل شوید.

نقد شوندگی آسان

اگر در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنید، برای تبدیل سرمایه خود به پول نقد باید دردسرهای زیادی را از سر بگذرانید. اما در بازار بورس می‌توانید حداکثر در دو روز کاری، پول خود را در حسابتان داشته باشید.

امکان سرمایه‌گذاری کوتاه و بلندمدت

بازار بورس این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا در بازه‌های زمانی دلخواهشان سرمایه خود را وارد یا خارج کنند. مثلا عده‌ای دوست دارند که در پایان یک روز بورسی، سهام خود را بفروشند و در مقابل، عده‌ای دیگر با دیدگاه سرمایه گذاری بلند مدت، حتی ممکن است سال‌ها به سهام خود دست نزنند.

معافیت مالیاتی

اگر به عنوان یک سرمایه‌گذار، پول خود را وارد بازار بورس کنید، از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوید. شرکت‌ها نیز با حضور در بازار بورس، از چند درصد تخفیف مالیاتی برخوردار می‌شوند.

روش‌های متنوع برای معامله

در بازار بورس می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلفی مانند حضور در تالار بورس، معامله به صورت تلفنی، سپردن معامله به مدیران سبد سهام و معامله اینترنتی، در این بازار به کسب درآمد بپردازید.

چطور می‌توانیم به یک سرمایه گذار حرفه‌ای تبدیل شویم؟

در کل، دو روش برای یادگیری بورس وجود دارد:

آزمون و خطا

این روش، نیازمند زمان و هزینه بالایی است. چون باید سهم‌های مختلف را خرید و فروش کنید و با استفاده از تجربه‌هایی که در این راه به دست می‌آورید، به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای تبدیل شوید.

آموزش بورس

یکی از روش‌‌های هوشمندانه برای سردرآوردن از ماجراهای بازار بورس، شرکت در کلاس آموزش بورس و یادگیری دانش معاملاتی از استادهای بورس است. با استفاده از تجربه و مهارت چندین ساله استادهایی که در این کار حرفه‌ای هستند، می‌توانید راه صد ساله را در زمانی چند ماهه طی کنید.

چرا ما خانه سرمایه را پیشنهاد می‌دهیم؟

شرکت «خانه سرمایه» نزدیک به یک دهه است که به صورت تخصصی، بورس و مفاهیم آن را به افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری آموزش می‌دهد. اساتید این دوره‌ها و کلاس‌ آموزش بورس، فارغ‌التحصیلان دکتری اقتصاد از دانشگاه‌های معتبر خارجی و داخلی مانند دانشگاه‌های میلان و تربیت مدرس هستند که هم اکنون در کرسی استادی دانشگاه‌های کشور حضور دارند. متخصصان بورس این آموزشگاه نیز کارشناسان فارغ‌التحصیل از رشته‌های مدیریت بورس و مدیریت مالی هستند که بیش از یک دهه در این بازار فعالیت تخصصی داشته‌اند. به این ترتیب با شرکت در دوره‌ آموزش بورس این آموزشگاه می‌توانید از آموزشی اصولی، حرفه‌ای و تخصصی استفاده کنید.

آیا با شرکت در دوره‌های آموزش بورس خانه سرمایه، مدرک معتبر هم دریافت می‌کنیم؟

اعطای مدرک معتبر به این نیاز دارد که در ابتدا آموزشگاه مورد نظر نزد سازمان‌های ذی‌صلاح، از اعتبار کافی برخوردار باشد. آموزشگاه خانه سرمایه، زیر نظر مستقیم سازمان بورس و سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند. به همین دلیل، دوره‌هایی که در این آموزشگاه بورس برگزار می‌شوند، مورد قبول این دو سازمان مهم هستند. دانشجویان دوره‌های خانه سرمایه بعد از اتمام آموزش‌هایشان به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و بعد از شرکت در آزمون و در صورت گرفتن نمره حد نصاب، «مدرک بین‌المللی تحلیل‌گر بازارهای مالی» را دریافت می‌کنند. اعتبار این مدرک توسط سازمان جهانی کار هم تایید شده است. پس خیالتان از بابت مدرک، راحت باشد.

دوره‌ها به چه صورتی برگزار می‌شوند؟ آیا امکان شرکت غیرحضوری هم وجود دارد؟

دوره آموزش بورس خانه سرمایه که در طول 6 ماه و در قالب 140 ساعت آموزش صورت می‌گیرد به دو صورت «حضوری» و «نوین» برگزار می‌شود. در دوره حضوری، دانشجویان بعد از ثبت‌نام و طبق برنامه مشخص شده در کلاس بورس، شرکت می‌کنند. اما شرکت در این دوره‌ها برای کسانی که در تهران زندگی نمی‌کنند یا برای افرادی که شاغل هستند با مشکلاتی همراه است. به همین دلیل، خانه سرمایه با برگزاری «دوره نوین» اقدامی مهم برای از میان برداشتن مشکلات آموزش حضوری بورس انجام داد. در دوره نوین، آموزش‌های بورس به صورت «آنلاین» برگزار می‌شوند. در این صورت، دیگر فرقی نمی‌کند که کجا هستید یا در چه ساعتی از شبانه‌روز می‌خواهید آموزش ببینید، چون تمام چیزی که به آن نیاز دارید یک خط اینترنت و گوشی یا لپ‌تاپتان است. گذشته از این‌ها خانه سرمایه، پکیج آموزش بورس جامع را به افرادی که به صورت نوین ثبت‌نام می‌کنند، هدیه‌ می‌دهد؛ ارزش این پکیج هدیه، نزدیک به 4 میلیون تومان است.

ویژگی آموزش‌های خانه سرمایه چیست؟

در دوره‌های حضوری و نوین خانه سرمایه، صفر تا 100 سرمایه ‌گذاری موفق به صورت تئوری و عملی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. مهارت‌هایی مانند تابلو خوانی، تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال، آشنایی با صندوق سرمایه گذاری، مدیریت سهام، آموزش کامل اندیکاتورها، آموزش کامل اصطلاحات و مفاهیم بورسی مثل عرضه اولیه و پذیره نویسی، نرم افزارهای تخصصی بورسی و موارد بسیار زیاد دیگری در فهرست آموزش‌های خانه سرمایه قرار دارند. شرکت در این دوره‌ها به هیچ پیش‌نیازی احتیاج ندارد و هر فرد با هر اندازه دانش مالی و هر مدرک تحصیلی می‌تواند آموزش خود را شروع کند. دانشجویانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، همزمان با آموزش خود، معامله در بازار بورس را آغاز می‌کنند و آموخته‌های خود را مورد آزمایش قرار می‌دهند. در تمام طول دوره‌ها اساتید در کنار دانشجویان هستند و علاوه بر آموزش آنها پاسخ تمام پرسش‌ها و ابهاماتی که به هنگام معامله در بازار بورس برایشان پیش آمده را در اختیارشان قرار می‌دهند. در واقع، روندی که خانه سرمایه آن را دنبال می‌کند، در لابه‌لای سخنان «بنجامین فرانکلین» نهفته است. او می‌گوید: «به من بگو و من فراموش می‌کنم. به من آموزش بده و من یادم می‌ماند. مرا درگیر کن و من یاد می‌گیرم.» در خانه سرمایه، تلاش تمام اساتید در این است که دانشجویان مهارت معامله و حضور حرفه‌ای در بورس را یاد بگیرند و این کار را با درگیر کردن آنها از روز اول انجام می‌دهند.

پرداخت اقساطی دوره‌ها، خدمتی نوین از خانه سرمایه

وجود تورم باعث ایجاد مشکلات مالی در بخش بزرگی از جامعه شده است. محدودیت‌های مالی ایجاد شده، در مقابل آموزش حرفه‌ای قدم علم کرده‌اند. آموزشگاه خانه سرمایه با آگاهی از این موضوع، امکان پرداخت اقساطی تمام دوره‌های موجود در این آموزشگاه را فراهم کرده است تا کسانی که با محدودیت‌های مالی روبه‌رو هستند هم بتوانند از آموزش‌های بازار بورس استفاده کنند و با یادگیری این مهارت کاربردی، تغییری در زندگی‌شان به وجود آورند.





چاپ