بورل: خواهان بازگشت ایران به برجام و رفع تحریم‌های آمریکا هستیم / قالیشویی اصل تهران / قالیشویی محدوده هفت حوض

سایر بازدید: 139

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری پس از نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه در بروکسل گفت: «ما می‌خواهیم ایران به طور کامل به توافق هسته‌ای بازگردد و در مقابل تحریم‌ها علیه این کشور لغو شود. این توافق برای امنیت و ثبات منطقه مهم است و ما به دنبال راه‌حل‌های مناسب هستیم».

وی ادامه داد: «ما خیلی نگران قصد ایران برای توقف پروتکل الحاقی هستیم و فردا ایران تصمیات خود را اجرایی خواهد کرد، اما آژانس بین المللی انرژی اتمی با تهران موقتا به تفاهم رسید و آژانس گفت که با توجه به این تفاهم اجازه تحقیقات در آینده را خواهد داشت و این به ما فرصت می‌دهد تا برجام را احیا کنیم».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه همچنین ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده اخبار خوبی از احیای دیپلماسی هسته‌ای به گوش برسد.

وی در خصوص تلاش‌های اتحادیه اروپا برای میانجی‌گیری میان ایران و آمریکا در راستای احیای برجام گفت: «امیدوارم که طی روزهای آینده خبرهای درباره [نتیجه‌بخش بودن] تلاش‌های اتحادیه اروپا برای احیای دیپلماسی هسته‌ای با مشارکت ایالات متحده و ایران داشته باشیم».




چاپ