عصبانیت قطر از اظهارات مقام اماراتی / قالیشویی اصل تهران / قالیشویی در دربند

به گزارش فارس، «احمد الرمیحی» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر به توئیت «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات درباره بحران به وجود آمده در روابط چهار کشور عربی با قطر واکنش نشان داد.

الرمیحی در حساب توئیتری خود نوشت:«رفتارهای چهار کشور عربی خیانتکار اعم از رفتارهای آبروبر، اخراج مردم قطر از هتل‌های مکه، ممانعت آن‌ها از زیارت خانه خدا، جاسوسی و غیره بود..، تاریخ هرگز تصمیمات ناپاک شما را پاک نخواهد کرد».

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی به دنبال افشاگری «فاکس نیوز» علیه امارات در قضیه بحران قطر، توپ را زمین سعودی‌ها انداخت و گفته بود که ابوظبی به «حکمت و قاطعیت» ریاض اعتماد دارد.

قرقاش جمعه در توییتر خود نوشت که «موضع امارات در قبال بحران قطر کاملا واضح است و ما در طرفی هستیم که شامل موضع چهارجانبه متحد است... در همین راستا ما به حکمت و قاطعیت برادرانمان در پادشاهی سعودی در مدیریت بحران به گونه‌ای که منافع مشترک را تضمین کند، کاملاً اعتماد داریم». 

چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) از خرداد سال ۱۳۹۶ روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی این کشور بسته‌اند.





چاپ