چطور بهترین کارگزاری بورس را انتخاب کنیم؟ / قالیشویی اصل تهران / قالیشویی محدوده هروی

کارگزاری‌ بورس دروازه ورود به دنیای خرید و فروش سهام است. وقتی می‌خواهید حساب ‌بانکی باز کنید باید به یک شعبه بروید. کارمند باجه از شما مدارک شناسایی‌ طلب می‌کند، می‌خواهد چندتایی فرم پر کنید، اثرانگشت و نمونه امضایتان را ثبت خواهد کرد و البته مقدار ناچیزی هم پول می‌‌گیرد. خدمات قابل‌ارائه در یک کارگزاری بورس تا همین یک سال پیش به شعبات بانکی شباهت داشت، اما پس از صدور مجوز احراز هویت آنلاین، هر کارگزاری بورس اجازه پیدا کرد فرآیند ثبت‌نام بورس را برای مشتریان خود به‌صورت غیرحضوری و آنلاین انجام دهد. در سپرده‌گذاری بانکی پس از افتتاح سپرده، پرکردن فرم‌های لازم، صدور کارت‌بانکی و دریافت رمز عبور اینترنت بانک و موبایل بانک احتمالاً دیگر کار چندانی با خود شعبه نخواهید داشت، اما کارگزاری بورس همیشه همراه سرمایه‌گذار باقی می‌ماند.

چرا به خدمات یک کارگزاری بورس نیاز داریم؟

فعالیت در بورس تنها پس از دریافت کد بورسی و احراز هویت امکان‌پذیر است. در کنار این دو، برای فعالیت در بازار سهام به خدمات یک کارگزاری بورس هم نیاز دارید. کارگزاری بورس از همان ابتدا کمک می‌کند مراحل دریافت کد بورسی و احراز هویت را به شکل ساده پشت‌سر بگذارید.

پس از احراز‌هویت آنلاین و دریافت کد بورسی همچنان به خدمات آنلاین یک کارگزاری بورس نیاز خواهید داشت. در حقیقت عملیات اصلی و فعالیت بورسی تازه از اینجا آغاز خواهد شد و برنده کسی خواهد بود که یک کارگزاری بورس مطمئن پیدا کند. چون برخلاف شعبات بانک که پس از افتتاح حساب سپرده، دیگر با خود مشتری کاری ندارند و فقط پول‌های او را می‌خواهند، یک کارگزاری بورس هر روز و هرلحظه همراه مشتریانش خواهد بود.

اگر به‌عنوان مشتری آماتور سرمایه‌گذاری کرده باشید، می‌‌توانید آخرین وضعیت دارایی خود در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را ببینید و به‌طور مداوم روی آن نظارت داشته باشید، اما اگر یک معامله‌گر حرفه‌ای بورس باشید، نیاز شما به سایت کارگزاری بورس و خدمات آن بیشتر خواهد بود.

تصور کنید کارگزاری بورس وجود نداشت. در این صورت احتمالاً باید خودتان هر روز صبح اول وقت روانه تالار بورس می‌شدید، با دیگر سرمایه‌گذاران قرار ملاقات می‌گذاشتید تا مثل بازارهای مکاره برای سهم‌هایی که در اختیار دارید، مشتری پیدا کنید. بعضی از آن‌ها را به شکل تهاتری با دیگران مبادله می‌کردید و احتمالاً در مدل‌های امروزی‌تر به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین آگهی می‌دادید. بعد باید منتظر می‌ماندید برای سهم شما خریدار پیدا شود. در مرحله فروش احتمالاً چانه‌زنی آغاز می‌شد و انجام توافق روی قیمت خرید و فروش و اینکه چهار تا مغازه پایین‌تر همین سهم را ارزان‌تر می‌فروشند و...

همه این دردسرها اما به‌‌‌خاطر فعالیت نهادی به اسم کارگزاری بورس رفع شده است. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بورس صبح زود از خواب بیدار می‌شوند، در خانه یا محل کارشان و حتی در نمونه‌هایی مثل نسخه موبایل سامانه فارابیکسو، روی گوشی تلفن همراه خود جدیدترین وضعیت بازار بورس را رصد می‌کنند و با بررسی آخرین تغییرات و نحوه شکل‌گیری صف‌‌های خریدوفروش، تصمیم می‌گیرند کدام سهم‌ها را وارد صف فروش یا در کدام صف خرید قرار بگیرند.

یک کارگزاری بورس قابل‌اعتماد همچنین روی سایت خود خدمات تکمیلی دیگری عرضه می‌کند. مواردی مثل مشاوره آنلاین و گلچین کردن اخبار مختلف حوزه بورس از منابع معتبر. همچنین با توجه به اینکه نمی‌توان به هر توصیه‌ای از جمله کاربران گمنام شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام برای خرید سهام اعتماد کرد، یک کارگزاری بورس با استفاده از کارمندان با تجربه و پرسنل حرفه‌ای می‌توان روی سایت خود برایش مشتریان توصیه‌هایی فراهم کند که به آن‌ها در خرید سهام بهتر و مطمئن کمک می‌کند.

 

روش‌های شناخت و انتخاب کارگزاری بورس معتبر

طبق آخرین آمارها، بیش از یکصد کارگزاری بورس به‌طور رسمی و پس از طی کردن مراحل اداری، مجوز‌های لازم را دریافت کرده‌اند، اما تنها بخشی از آن‌ها فعالیت دارند و توانسته‌اند اعتماد سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند. مشتریان هم با توجه به خدماتی که هر کارگزاری بورس ارائه می‌دهد، تصمیم می‌گیرند سرمایه خود را به آن بسپارند.

کارگزاری فارابی یکی از برترین کارگزاری‌های بورس ایران با یک‌میلیون مشتری در سراسر کشور به‌حساب می‌آید. پایگاه اطلاع‌رسانی و تحلیلی بورس 24 نیز به کارگزاری فارابی تعلق دارد. این پایگاه خبرها، تحلیل‌ها و مطالب آموزشی مرتبط با بازار سرمایه را در اختیار مخاطبان می‌گذارد.

مشتریان کارگزاری فارابی، می‌توانند اشتراک بورس 24 بگیرند تا از مطالب این سایت استفاده کنند. از جمله امکاناتی که از طریق بورس 24 در اختیار مشتریان کارگزاری فارابی قرار می‌گیرد، می‌توان به پیامک لحظه‌ای اطلاع‌رسانی، چشم‌انداز روزانه، تحلیل تکنیکال و بنیادی، سبد سهام پیشنهاد و تحلیل اخبار مرتبط با بورس اشاره کرد. تحلیل‌های بورس 24 توسط شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری ایرانیان تحلیل فارابی ارائه می‌شود.

کارگزاری فارابی برای انجام معاملات آنلاین از سامانه اختصاصی فارابیکسو استفاده می‌کند. این سامانه علاوه بر کامپیوتر و لپ‌تاپ در نسخه مخصوص موبایل و تبلت هم با اسم موبیکسو قابل‌اجرا است.

بد نیست بدانید فارابی از اولین کارگزاری‌های بورس است که امکان ثبت‌نام غیرحضوری بورس و احراز هویت سجام را فراهم کرده است. با ورود به سایت این کارگزاری می‌توانید به‌طور مستقیم در سجام ثبت‌نام و فرآیند احراز هویت را کامل کنید. کسانی هم کد بورسی دارند، می‌توانند با احراز هویت الکترونیک قراردادها، نام‌کاربری و رمز عبور سامانه معاملات بگیرند.

فارابی از جمله چند کارگزاری بورس است که می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری در بازار سهام را برای سرمایه‌گذاران خود مدیریت کند. این کارگزاری در 12 سال رشد سریعی داشته به یکی از برترین کارگزاری‌های ایران تبدیل شده است. فارابیکسو سامانه معاملاتی اختصاصی کارگزاری فارابی به‌گونه‌ای طراحی و توسعه داده می‌شود که تمام نیازهای کاربرانش را درون خود پاسخ دهد.

آموزش آنلاین بورس و پیگیری اخبار لحظه‌ای بورس از دیگر خدمات ویژه کارگزاری فارابی هستند. کارگزاری فارابی برای سرمایه‌گذاری مطمئن در بورس هم گزینه‌هایی ایده‌آل متعددی پیش‌روی کاربران خود می‌گذارد. آن‌هایی که به راهکار سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها علاقه‌مند هستند، می‌توانند از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بورس به اسم‌های صندوق یکم اکسیر فارابی و صندوق دوم اکسیر فارابی را انتخاب کنند که از بازدهی و نقدشوندگی بسیار بالایی برخوردار هستند.

کارگزاری فارابی همچنین نخستین مرکز پاسخگویی 24 ساعته بازار سرمایه کشور را هم مدتی قبل راه‌اندازی کرده است. این مرکز با بهره‌مندی از نیروی انسانی آموزش‌دیده و استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های نوین، یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تماس و ارائه مشاوره بازار سرمایه ایران به‌حساب می‌آید که استانداردهای جدیدی را در این حوزه تعریف کرده است. کسانی که با شماره 1561 تماس می‌گیرند اطمینان دارند که در تمام طول شبانه‌روز و در تمام‌روزهای هفته می‌توانند با مرکز تماس کارگزاری فارابی ارتباط برقرار کنند.

 





چاپ