پیش‌بینی علی مطهری درباره کابینه رئیسی/ گمانه‌زنی مقصد بعدی حسن روحانی/ توصیه آیت‌الله جنتی و سید حسن خمینی به رئیس‌جمهور منتخب چه بود؟ / قالیشویی اصل تهران / 0123 قالیشویی محدوده شهرک راه آهن ۴۴۷۵۵۳۷۳

سایر بازدید: 178

آخرین آمار کرونا در ایران

از دیروز تا امروز ۲ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۹۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۳۲۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۷۸۴ هزار و ۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مرداد ماه معلمان‌مان واکسینه می‌شوند تا از مهر ماه حضور دانش آموزان را در مدارس داشته باشیم.

لاری ادامه داد: همچنین جلساتی با وزارت علوم داشتیم که برای بازگشایی دانشگاه ها تصمیم‌گیری شد. در عین حال ۲۰۰ هزار نفر اساتید و پرسنل دانشگاه داریم که آنها هم مرداد ماه واکسینه می‌شود. همچنین حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی که بالینی بودند، واکسینه شدند، اما سایر دانشجوهایمان که بالینی نبودند، مانده‌اند. ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان در شهریور ماه واکسینه می‌شوند، مهر ماه نیز یک میلیون، آبان ماه یک میلیون و در آذر هم مابقی واکسینه می‌شوند. ما یک سناریو و برنامه ای برای آموزش حضوری دانشجویان به صورت شناور داریم.

بیشتر بخوانید:

انتشار آمار رسمی کرونا توسط وزارت بهداشت

علت ازدحام در مراکز واکسیناسیون / بدون نوبت‌ مراجعه نکنید

***

زمان تبریک روحانی به رئیسی

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، صبح امروز در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه جمهوریت یک مقدار آسان تر از اسلامیت است، یادآور شد: جمهوریت آسان تر است چون می توان مردم را در آن شریک و سهیم کرد. در جمهوریت اگر بتوانیم ۵۰ درصد مردم را شریک کنیم یک کار حداقلی است. اگر ۷۰ درصد مردم شریک شوند نقطه قابل قبول است و اگر ۹۰ درصد شریک شوند به نقطه اوج رسیده ایم. ما در انتخابات و جمهوریت باید فضا را باز کنیم و مردم را در آغوش بگیریم. طرد کردن مردم که هنر نیست.

وی اضافه کرد: اینکه ۵۰ درصد یا ۳۰ درصد از مردم که علاقه به تفکر و جناحی دارند نباشند چه هنری است؟ اگر ۳۰ درصد مردم را کنار زدیم چه خدمتی به کشور، امنیت ملی و انسجام ملی کرده ایم؟ اینکه مردم نگران، ناراحت و اندوهگین شوند چه خاصیتی به نفع ما دارد؟

رئیس جمهور افزود: صبح شنبه به محض اینکه وزیر کشور به من اطلاع داد و با شمارش ۹۰ درصد آرا تقریبا نتیجه انتخابات روشن بود و گفت که آقای رئیسی رئیس جمهور شده است من همان موقع زنگ زدم و به آقای رئیسی تبریک گفتم و قرار گذاشتم و ساعت ۱۱ به دیدار ایشان رفتم و طبق رسم متعارف سیاسی به دیدن منتخب مردم رفتم و حضورا و کتبا هم تبریک گفتم. در آن جلسه بحث های بسیار خوبی راجع به مسائل خارجی، بین الملل، سیاست داخلی و اقتصادی داشتیم که البته به اقتضای زمان آن جلسه بود و ادامه خواهد داشت. امروز هم جلسه دوم را با رئیس جمهور منتخب داریم و این جلسات را ادامه می دهیم.

بیشتر بخوانید:

روحانی در جلسه هیات دولت: یک نفر به دولت خسته نباشید نگفت

***

روایت یک شکست سنگین براي اصلاح‌طلبان

فارس نوشت: نتیجه انتخابات با آنچه اصلاح‌طلبان توقع داشتند فاصله معناداری داشت. نامزد مور حمایت اصلاح‌طلبان با ۱۵ میلیون رأی اختلاف نسبت به نامزد پیروز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

امّا شاید هیچ کس مثل صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ابعاد شکست این جریان سیاسی را به تصویر نکشید: «دو و نیم میلیون رأی برای آقای همتی در حقیقت تیر خلاصی در شقیقه اصلاح‌طلبان بعد از ۲۴ سال حیات سیاسی‌شان بود».

زیباکلام می‌گوید اصلاح‌طلبان در بدبینانه‌ترین حالت دست‌کم ۱۰ میلیون و در خوشبینانه‌ترین حالت، رفتن به دور دوم را برای نامزدشان پیش‌بینی کرده بودند.

در دیگر سوی این میدان، اصلاح‌طلبان نتیجه انتخابات شورای شهر تهران را نیز به شکل فاحشی واگذار کردند به نحوی که هیچکدام از ۲۱ کرسی شورای تهران را نتوانستند به‌دست بیاورند.

اصلاح‌طلبان که از سال 92 به پیروزی‌های زنجیره‌ای در عرصه سیاست دست یافتند، به دلیل ناکارآمدی و ایجاد مشکلات عدیده در زندگی مردم، از سال 98 و با واگذاری نتیجه انتخابات مجلس یازدهم، به شکست‌های زنجیره‌ای دچار شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سقوط آزاد سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان

***

حمایت خاتمی از لیست جمهور اشتباه تاکتیکی اصلاح‌طلبان بود

روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با علی تاجرنیا، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی ستاد مهرعلیزاده در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر انجام داده که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

- اگر بخواهیم ارزیابی درستی از میزان مشارکت بدنه ایدئولوژیک اصلاح‌طلبان در انتخابات داشته باشیم، باید درنظر گرفت چقدر از جریانات اصلاح‌طلبی به انتخابات ورود کردند.

- آنچه مهم است این است که اصلاحات و احزابی که بیشترین طرفدار را بین اصلاح‌طلبان دارند، ازجمله حزب اتحاد ملت، در انتخابات اخیر ورود نکردند، ازاین‌رو بخش عمده‌ای از جریانات و چهره‌های ایدئولوژیک جبهه اصلاحات به‌نوعی در انتخابات ۱۴۰۰ نبودند.

- قطعا رأی ایدئولوژیک اصلاح‌طلبان در این دوره ریزش داشته است که یکی از دلایل آن عملکرد دولت روحانی است که مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفته بود.

- به نظر من حمایت خاتمی از لیست جمهور یک اشتباه تاکتیکی از جریان اصلاحات بود.

- وقتی مردم را برای انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت نمی‌کنیم اما می‌خواهیم برای انتخابات شوراها بیایند، قطعا منتج به نتیجه موردنظر نخواهد شد.

- دوستان اصلاح‌طلب عمدتا نگاه تقلیدی ندارند که نگاه کنند سران آن چه می‌گویند و آن کار را انجام دهند، بلکه خودشان باید به قطعیت برسند و سپس تصمیم بگیرند.

***

یک پیش بینی درباره کابینه ابراهیم رئیسی/ احمدی نژاد انتخابات را تحریم نکرد

علي مطهري، گفت و گويي با جماران داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است: 

- اشاره رهبری به جبران، به هیچ وجه حکم حکومتی محسوب نمی شد بلکه مقصود ایشان این بود که از خانواده آقای لاریجانی اعاده حیثیت شود و به نوعی از ایشان و خانواده شان دلجویی شود. 

- با توجه به این که آقای رئیسی فرد عاقلی است و خود ایشان هم گفته اند که من به صورت مستقل وارد میدان شده ام و فراجناحی عمل خواهم کرد، فکر می کنم که ایشان در مجموع به نحو قابل قبولی رفتار خواهند کرد. البته تندروهایی در اطراف ایشان وجود دارند ولی بعید است که ایشان در تصمیمات کلان کشوری تحت تأثیر این افراد عمل کنند.

-آقای احمدی نژاد انتخابات را تحریم نکرد؛ فقط گفت که من شرکت نمی کنم؛ کسی را هم دعوت به تحریم نکرد. این تصمیمی است که ایشان به خاطر روند نادرست برگزاری انتخابات به عنوان اعتراض گرفتند. فکر می کنم هرکسی حداقل تا این حد حق اعتراض دارد.

- من به دولت ایشان{رئیسی}خوشبین هستم و امیدوارم که این دولت در بهبود وضع موجود چه از نظر زندگی و معیشت مردم، چه سیاست خارجی، چه عدالت اجتماعی و چه احترام به آزادیها موفق باشد و بتواند اعتماد کمرنگ شده مردم به نظام را بازگرداند. هرچند اطراف ایشان افراد تندرو حضور دارند ولی در مقام یک رئیس جمهور طبیعتاً ایشان معتدل رفتار خواهند کرد.

***

مقصد بعدی حسن روحانی پس از پایان ریاست جمهوری 

باشگاه خبرنگاران جوان  نوشت: شاید افرادی باشند که از خود بپرسند تکلیف حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم چه خواهد شد و مسیر بعدی او پس از پاستور به کجا خواهد بود؟ 

هنوز هشت سال ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به پایان نرسیده بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه ۱۳۷۵ با حکم جدیدی، وی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزیدند. 

در سال ۹۲ هم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور حکمی محمود احمدی‌نژاد را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند. با این حال، اما حسن روحانی از سال ۱۳۷۰ تا کنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. 

همچنین در دوره سوم مجلس خبرگان رهبری، نماینده مردم استان سمنان و بعد از آن نماینده‌ی مردم استان تهران در این مجلس و عضو هیئت رئیسه بوده که حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی با اشاره به همین موضوع گفته است که رئیس جمهور عضو مجمع تشخیص است و اگر کنار برود با حکم رهبری دوباره مشغول به کار خواهد شد.

با این حال اما چهره‌های اصلاح طلب همچنان معتقدند که قوی‌ترین احتمال در مورد آینده روحانی ساکن شدن او در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

***

انتقاد کیهان به سید محمد خاتمی

کیهان نوشت:در حالی که قاطبه مردم- اعم از رأی‌دهندگان و رأی ندادگان- به خاتمی بی‌محلی کردند، او به جای عذرخواهی از مردم مدعی شد انتخابات، زنگ هشدار برای حکومت است.

خاتمی که به همراه ۱۶ حزب اصلاح‌طلب، از عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست جمهوری و لیستی موسوم به «ائتلاف جمهور» در انتخابات شورای شهر تهران حمایت کرده بود، با ناکامی مطلق روبه‌رو شد. این نتیجه ۸ سال سوءمدیریت اقتصادی و خسارت‌هایی بود که دولت ائتلافی مدعی اصلاحات و اعتدال (با حمایت خاتمی) به مردم تحمیل کرد. اما خاتمی بدون این که بابت خسارت‌های وارده به زندگی مردم عذرخواهی یا درباره واکنش انتخاباتی مردم اظهار شرمندگی کند، بیانیه‌ای منتشر کرده و نسبت به کاهش مشارکت (که نتیجه طبیعی سوء‌مدیریت بی‌سابقه دولت است) اظهار نگرانی کرده و ضمناً حاکمیت (و نه دولت مورد حمایت خود) را مخاطب هشدار قرار داده است. او در این میان نه اشاره‌ای به نقش حداقل ۱۱ درصدی کرونا در کاهش مشارکت کرده، نه به کاهلی برخی دستگاه‌های دولتی در تدارک نشاط انتخاباتی و اخذ رأی، نه به تأثیر تورم ۴۲ درصدی در دلسردی مردم، و نه نقش خود و هم‌طیفانش در منفی‌بافی و سیاه‌نمایی ۸-۹ ماه اخیر علیه انتخابات؛ چنان که او و هم‌قطارانش اصرار داشتند انتخابات را مهندسی‌شده بدانند و ضمناً از مردم بخواهند با رأی دادن به همتی، با این مهندسی مقابله کنند.

***

توصیه معنادار سیدحسن خمینی به ابراهیم رئیسی

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی صبح امروز در مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان های امام خمینی(س) با تبریک میلاد امام رضا(ع) و هفته قوه قضائیه، گفت: ویژگی بزرگ آقای رئیسی را همین نکته می دانم که ان شاء الله آن گونه که می شناسیم باشد و هیچ منیّت، فرد محوری و خودخواهی در دولت جدید نباشد. سلامت و صحت نفس سرمایه ای است که با اتکای به آن می توان پیش رفت.

وی افزود: اگر همه انبیاء یک جا نشسته باشند با هم دعوا نمی کنند؛ چرا که در میان ما همواره یک لبه یا حتی همه ی دعواها بستگی به این عامل دارد که چرا «من» محور کار نیستم؟!

بیشتر بخوانید:

سیدحسن خمینی: ویژگی بزرگ آقای رئیسی را دوری از منیّت می دانم

***

شکایت نمایندگان از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها

جبار کوچکی نژاد،نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی در تذکری اظهار کرد: در زمان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها، مجلس جلسه غیر علنی برگزار کرد و در آن جلسه رییس مجلس وعده هایی را به نمایندگان داد اما متاسفانه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به هیچ کدام از آن وعده‌ها عمل نکرد که نتیجه آن ایجاد مشکلاتی برای استان‌های کشور بود.

وی ادامه داد: با توجه به این اتفاق از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می‌خواهم به شکایت نمایندگان از هیأت مرکزی ورود کرده و آن را بررسی کنند.

***

کنایه منتجب نیا به اصولگراها

ایسنا نوشت: رسول منتجب‌نیا،دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی با بیان این‌که اشتباه است که گفته شود اصلاحات تمام شد و تفکر اصلاح‌طلبی مرده است، گفت: اکنون اصلاح‌طلب‌ها هیچ قدرتی در نظام ندارند بهترین زمان را در اختیار دارند تا به صورت جدی به آسیب شناسی از عملکرد خود بپردازند.

منتجب‌نیا درباره‌ی افول جریان اصلاح‌طلبی گفت: هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا دوره‌ای دارند و هر کدام در دوره‌ای قدرت را به دست می‌گیرند که اصلاحات در دوره خاتمی و تا حدودی در دوره روحانی قدرت را به دست آورد و تا زمانی هم شرایط تغییر می‌کند و به دلیل ضعف مسائل حکومت یا دولت مردم ناراضی می‌شوند و قدرت از دست اصلاح‌طلبان خارج می‌شود و به دست رقیب می‌افتد. مثل الان که هر سه قوا در دست اصولگراهاست و اصلاح‌طلبان هیچ جایی در حکومت به طور سیستماتیک ندارند ولی این بدان معنی نیست که جایگاه مردمی خود را از دست داده است و تفکر اصلاحات مرده است. این اشتباه است که گفته شود اصلاحات تمام شد و دیگر اصولگرا شویم.

وی در پایان اظهار کرد: دولتی که بخواهد با نخبگان برخورد بدی داشته باشد عاقبت خوبی نخواهد داشت. امیدوارم این دولت و حکومت که اکنون کاملا در دست اصولگراها است با مردم و نخبگان خوب، عادلانه و فراجناحی رفتار کند و به دنبال حل مشکلات مردم باشد.

***

جریان های سیاسی فراز و فرود دارند ولی مرگ ندارند

محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با برنا اظهار کرد: جریان های سیاسی فراز و فرود دارند ولی مرگ ندارند علتش هم این است که پایگاه جریان های سیاسی، مخاطبی است که مطالباتی را مطرح می کند و همواره جامعه در تمنای این است که کسانی پیدا شوند از چهره ها و نخبگان کشور که در قالب سیاسی بیایند و مطالبات آنها را، محقق کنند.

عطریانفر گفت: ما در شرایطی نیستیم که فکر کنیم کاری نکردیم. تجاربی که دولت های اصلاح طلب دنبال کردند توفیق آمیز بوده است. هشت سال دولت آقای خاتمی موفق بوده و بعد یک دوره شکست بود که احمدی نژاد آمد و بعد دولت روحانی مورد حمایت قرار گرفت که دولت اولشان بسیار موفق بود و عدد و رقم آن موجود است. دولت دوم هم به دلیل ناتوانی هایی بود که از خارج دولت، تحمیل شد که عمدتا تحریم و عدم فروش نفت بود که خزانه دولت را خالی کرد، در این رابطه هم تقصیرها را نمی توانیم به گردن دولت بیاندازیم.

او متذکر شد: اندکی از مشکلات ممکن است به عهده دولت باشد اما مشکلاتی بوده که هر دولت دیگری هم سرکار بود چه اصلاح طلب و چه اصولگرا، این مشکلات سر راه ملت ایجاد می شد. آنچه که ما از عملکرد اصلاح طلبان و نوع مدیریت آنها در جامعه شاهد هستیم مورد تایید بوده و خاطرات خوشی هم وجود دارد. الان هم برای اثبات صحبت های بنده، باید صبر کنیم تا دو سال از دولت آقای رئیسی بگذرد و جامعه خواهد فهمید که بسیاری از مشکلات به دولت، ربطی ندارد و می تواند از بیرون به دولت، فشار  وارد شود و دولت به عنوان یک چهره پاسخگو همیشه مطرح می شود و مردم مطالباتشان را همیشه از دولت، می خواهند.

***

رئیسی دولت احمدی‌نژاد را تکرار نمی‌کند

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: حضور آقای رییسی در پاستور حداقل یک اثر مهم و مثبت دارد. همان اثری که بخشی از مردم به دلیل آن به وی رای دادند و بسیاری نیز به همین علت حاضر نشدند به رقبای او رای دهند و در انتخابات شرکت نکردند. آن دلیل نیز برچیده شدن تنش میان اجزای حکومت ایران است.

بخش قابل‌ملاحظه‌ای از ناکارآمدی دستگاه اجرایی دولت در ایران، ناشی از شدت تنش میان اجزای آن بود... نکته‌ای که جای امیدواری است، ضرورت مقایسه نکردن دوره جدید اصولگرایان با دوره سیاه احمدی‌نژاد است. به چند دلیل نباید گمان کرد که آن اتفاقات تکرار خواهد شد. هر چند همیشه باید نگران بود. دلیل اول، فقدان درآمد‌های افسانه‌ای نفت است.

دیگر از پول‌های مفت نفت خبری نیست، باید از ماده خاکستری مغز‌ها کار کشید. در آن دوره مغز‌های گنجشک هم می‌توانست با پول نفت افسانه‌ای امور را بگذراند. الان بدون اتکا به مغز‌های متعارف، نمی‌توان از پس هیچ امری برآمد و این جای امیدواری است. علت دوم نیز تجربه فاجعه‌بار آن دوره است که پیش چشم حکومت است. علت سوم نیز تغییر شدید شرایط داخلی، رسانه‌ای، بین‌المللی و نسلی است. فراموش نکنیم که احمدی‌نژاد وقتی دولت خاتمی را تحویل گرفت، همه شاخص‌هایش مثبت و خوب بود، البته روزی که رفت دیدیم چه تحویل داد، حالا رییسی دولتی را تحویل می‌گیرد که همه می‌دانیم چه وضعی دارد.

***

چرا اموال نامشروع مسئولان اعاده نشد؟/ ماجرای اموال ۲۰۰هزارمیلیاردی

شرق نوشت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان که قرار بود موجب بازگشت حداقل 200 هزار میلیارد مال نامشروع کسب‌شده توسط مسئولان فاسد باشد، به بن‌بست خورده و خبری از اجر‌ائی‌شدن آن نیست. این طرح که در راستای اجرائی‌شدن اصل چهل‌و‌نهم و صدو‌چهل‌و‌دو قانون اساسی از سال 96 کلید خورد، در نهایت سال گذشته زمزمه اجرائی‌شدن آن پیچید، اما همه وعده‌ها بی‌نتیجه ماند.

این وقفه در اجرای بازپس‌گیری اموال نامشروع مسئولان در حالی رخ داده که طبق دستورالعمل اجرائی قرار بود به‌منظور اجرای سریع و عادلانه قانون پیش‌بینی‌شده شعبه یا شعب حقوقی ویژه‌ای در تهران تشکیل شود. در صورت اثبات نامشروع‌بودن اموال فرد خاطی، دادگاه‌ها موظف بودند حکم استرداد همه اموال و عواید ناشی از آن را به عنوان جریمه یا خسارت به بیت‌المال صادر کنند. هدف از این طرح بازپس‌گیری اموالی بود که برخی افراد و مقامات با سوءاستفاده از مقام و موقعیت یا رانت و اعمال نفوذ به ناحق کسب کرده بودند و روشی قانونی برای اعاده این اموال وجود نداشت. حال با توجه به توییت این نماینده مجلس باید دید دلیل نبود اراده‌ای برای اجرای این قانون چیست و چرا مسئولان خاطی که حداقل 500 نفر تخمین زده شده‌اند همچنان در امنیت و به‌ دور از مؤاخذه قضائی در مناصب و موقعیت‌های خود قرار دارند.

***

 ناکامی در خرابکاری علیه یکی از زیر مجموعه‌های سازمان انرژی اتمی
 صبح امروز(چهارشنبه) اقدام خرابکارانه‌ای علیه یکی از ساختمان‌های متعلق به سازمان انرژی اتمی در اطراف کرج صورت گرفت که هیچ خسارت جانی و مالی نداشت.

پیگیری برای شناسایی عوامل این موضوع در حال انجام است.

یک منبع آگاه در همین زمینه اعلام کرد: بامداد امروز یک ریزپرنده(کوادکوپتر) قصد حمله خرابکارانه به یک مجموعه سازمان انرژی اتمی در اطراف تهران را داشت اما موفق به انجام عملیات نشد و در نهایت ساقط گردید.

بیشتر بخوانید:

اقدام خرابکارانه در یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ناکام ماند

***

درخواست انتخاب رییس جدید قوه قضاییه از درون دستگاه قضایی

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای،معاون اول قوه قضاییه در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان که ظهر امروز در  مجتمع شهید بهشتی برگزار شد، در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه رییس جدید قوه قضاییه از درون قوه قضاییه انتخاب می شود یا بیرون از قوه قضاییه؟  گفت: این موضوع به تصمیم مقام معظم رهبری بستگی دارد و معمولا دستگاه قضایی تجربه خوبی که در این دوره اخیر دارد و از داخل قوه قضاییه انتخاب شد، تجربه خوبی بوده است و معمولا خانواده قوه قضاییه درخواستشان این است ولی جمع بندی با مقام معظم رهبری است.

***

توصیه آیت‌الله جنتی به رئیس جمهور منتخب

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان گفت: باید بابت برگزاری این انتخابات با شکوه شاکر خداوند متعال باشیم و الحمدلله این رایی که به رئیس جمهور منتخب داده شد، حتما همه و به خصوص شخص رئیس جمهور منتخب باید قدردان این مردم همیشه در صحنه باشند و رئیس جمهور منتخب هم باید در دوران ریاست جمهوری تمام تلاش خود را کند تا مشکلات مردم عزیز را حل کند.

بیشتر بخوانید:

جنتی: انتخابات با موفقیت کامل برگزار شد




0123

چاپ