آیا روزنامه مرحوم دعایی «بی خاصیت» بود؟! / قالیشویی اصل تهران / قالیشویی محدوده شوش ۶۶۵۳۰۸۸۱

پس از درگذشت مرحوم سید محمود دعایی مدیر موسسه اطلاعات همزمان با ذکر فضایل و صفات اخلاقی حسنه وی که تقریبا در همه واکنش ها قابل مشاهده بود، تعداد قابل توجهی نیز به مشی سیاسی آن مرحوم و این روزنامه انتقاد داشتند. از نظر آنان این روزنامه « بی خاصیت» بود و برخی دیگر به طنز آن را روزنامه ای می دانستند که به درد پاک کردن شیشه می خورد! 

از طنز اخیر و محتوای آن که بگذریم ( زیرا که این درواقع سرنوشت مشابه همه مطبوعات این دیار است و اختصاصی به اطلاعات ندارد! )  تعبیر «بی خاصیت» را کمتر کسی در این نوشته ها تعریف کرد. 

شاید در ارزیابی یک رسانه مستقل چنین داوری  و انتظاری به جا باشد که موضع گیری های صریحی درباره رویدادهای سیاسی روز داشته باشد و به اصطلاح «مصلحت سنجی» در رویکردهای خود نداشته باشد ( اگر که اساسا پرهیز از مصلحت سنجی به معنای عام ممکن باشد. بنابراین احتمالا مراد از نفی مصلحت سنجی در چنین نقدهایی، مصلحت سنجی سیاسی و محافظه کاری است)  اما در نقد یک روزنامه دولتی ( حکومتی) با حدود و مرزهای تعریف شده چندان واقع بینانه نیست که این محافظه کاری را به «بی خاصیتی» آن ربط بدهیم. چنین روزنامه ای با چنان تعریفی «خاصیت» اش همان مشی ای است که در روزنامه اطلاعات دیده ایم : پرهیز از جنجال آفرینی، چتر فراگیر سیاسی و مدارا با همه جریان های سیاسی شناسنامه دار و رسمی کشور. چنین روزنامه ای با وابستگی های رسمی نمی تواند و نباید در موضوع گیری های خود علیه این جریان ها «بی پروا» و  «تیز» و «برنده» ظاهر شود. مشی روزنامه اطلاعات چه کاملا آگاهانه انتخاب شده باشد  و چه صرفا تحت تاثیر خلق و خوی شخصی مرحوم دعایی بوده باشد ، در تناسب کامل با زمینه و مختصاتی بود که در آن قرار داشت.  این را هم نباید از یاد برد که بسیاری از چهرهای ماندگار فرهنگی و رسانه ای کشور و برخی آثار مثال زدنی دیگر مطبوعاتی نیز در همین فضای تعریف شده در روزنامه اطلاعات «مجال» بروز یافته اند و کسی نمی تواند ارزش فرهنگی این آثار را نادیده بگیرد!

برای مشاهده کارکرد مثبت چنین رویکردی است کافی است نیم نگاهی به صدمات و آفت هایی که رسانه های مشابه اطلاعات با موضوع گیری هایی تند و صریح علیه یا له افراد در همه این سال ها داشته اند بیندازیم.  

اما اگر کسانی بگویند این روزنامه فاقد «جذابیت» های لازم برای ارائه محتوای مورد نظرش بود حق با آن هاست . این روزنامه در بسته بندی و عرضه پیام های خود چندان ذوقی به خرج نمی داد و بنابر یک الگوی کلیشه ای ثابت عمل می کرد و نیز از نوآوری در این زمینه چندان خبری نبود. حتی می توان در تولید محتوا نیز به این روزنامه خرده گرفت که در همین مشی و مرام تعریف شده می توانست زنده تر و پویا تر عمل کند اما به نظر نمی رسد «بی خاصیت» خواندن این روزنامه نزد منتقدانش از این زاویه بوده باشد.

کلام آخر اینکه متاسفانه در ایران رویکرد رسانه ای مبتنی بر تقدم اطلاع رسانی و تجزیه و تحلیل، سال های سال است جای خود را  به جانبداری های سیاسی افراطی داده است به طوریکه هم نزد اهالی رسانه و هم نزد جریان های سیاسی – که ظاهرا تبدیل به رکن اصلی رسانه ها در ایران شده اند !-  اول انتظار از رسانه این است که روشن کند مدافع فلان جریان سیاسی است یا مخالفش یا حتی مدافع فلان شخص است یا مخالفش؟!   بدون تردید موضع گیری نسبت به جریان های سیاسی نیز یکی از کارکردهای رسانه است اما چنین وظیفه ای بعد از کارکرد اطلاع رسانی و تجزیه و تحلیل جای دارد که آن هم باید به صورت طبیعی و مشروط و با ملاحظه استقلال حرفه ای صورت بگیرد نه مطلق و تعیین کننده !




قالیشویی شوش

قالیشویی اصل تهران-قالیشویی شوش,قالیشویی در شوش,قالیشویی نزدیک شوش,قالیشویی محدوده شوش,قالیشویی حوالی شوش,قالیشویی نزدیکی شوش,قالی شویی شوش,قالیشوئی شوش,شستشوی فرش در شوش,خدمات قالیشویی شوش,بهترین قالیشویی شوش,نزدیکترین قالیشویی به شوش,قالیشویی خیابان شوش,قالیشویی محله شوش,قالیشویی منطقه شوش .

مبل شویی شوش و مبلشویی در شوش

رفوی فرش در شوش,مرمت فرش شوش

نزدیکترین قالیشویی به شوش برای ساکنان این محدوده با پرسنل مجرب و دستگاه های قالیشویی مدرن در شوش

برترین قالیشویی شوش به صورت 24 ساعته و در تمام ایام سال حتی روزهای تعطیل در منطقه شوش آماده سرویس دهی است

اگر به دنبال قالیشویی محدوده شوش هستید همین حالا با شماره های ما تماس بگیرید

به دلیل نزدیکی به شوش در کمترین زمان ممکن فرش های شما را جمع آوری می کنیم و پس شستشو درب منزل شوش تحویل می دهیم

تخفیف ویژه قالیشویی شوش برای مشتریانی که در هنگام تماس به نحوه آشنایی از طریق سایت اشاره کنند

قالیشویی نمونه شوش با سالها تجربه

قالیشویی نزدیک شوش

تنها سایت رسمی قالیشویی شوش

تمام فرش ها در قالیشویی شوش پس از شستشو لول و کاور شده درب منزل به شما تحویل داده می شود

شماره قالیشویی اصل تهران شوش را از 118 بخواهید

آدرس و تلفن قالی شویی شوش

متخصص در شستشوی قالی ابریشم و گل ابریشم در شوش

قالیشویی اطراف شوش زیاد است ما بهترین است طبق گفته خود شما عزیزان

قالیشویی سمت شوش که از شوینده های طرفدار محیط زیست استفاده می کند فقط ما هستیم

پس تا دیر نشده است با قالیشویی اصل تهران شوش تماس حاصل نمایید

ارزانترین قالیشویی حوالی شوش




چاپ