لزوم احیای طرح شیر مدارس / قالیشویی اصل تهران / قالیشویی محدوده سیزده آبان

به گزارش ایسنا، حسین چمنی در نشست خبری صنایع لبنی که به مناسبت روز جهانی شیر برگزار شد با اشاره به اینکه مصرف شیر در کشور به شدت کاهش یافته است، گفت: سه گروه از کاهش مصرف شیر متضرر می‌شوند. دولت بزرگترین زیان‌دهنده است، زیرا صنعت شیرکشور یعنی از تولید علوفه تا صنایع تبدیلی بیش از دو میلیون فرصت شغلی پاره وقت و تمام وقت ایجاد کرده است. این فرصت شغلی توسط بخش خصوصی بوده در حالی که ایجاد اشتغال وظیفه دولت است.

وی ادامه داد: در صنعت شیر کشور بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها توسط بخش خصوصی انجام شده است. اگر کاهش سرانه مصرف باعث کاهش فرصت شغلی شود و سرمایه سرمایه‌گذاران راکد شود مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

این کارشناس صنعت لبنیات اضافه کرد: کاهش مصرف شیر باعث می‌شود که جامعه بیمار تحویل بگیریم و هزینه‌های زیادی به دولت و مردم و بخش سلامت کشور وارد می‌شود. از طرفی توسعه در کشور با حضور انسان‌های بیمار امکان پذیر نیست و کاهش تولید ناخالص ملی را هم در پی خواهد داشت زیرا جامعه‌ای که بیمار شود جامعه سالم را زمین‌گیر می‌کند.

 وی  کاهش سلامت، کاهش بهره هوشی، افزایش هزینه‌های درمانی خانواده‌ را نیز از عوامل دیگر کاهش مصرف شیر و لبنیات دانست.

چمنی تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که به افزایش سرانه مصرف شیر کمک خواهد کرد و قبلا هم در کشور اجرا می شد طرح شیر مدرسه بود. اهمیت شیرمدارس از این جهت است که عادت غذایی مصرف شیر را از دوره کودکی در فرزندان تقویت خواهد کرد. این طرح در ایران به صورت ناقص مصوب و اجرا شد. یعنی طرح کامل که توزیع ۷۰ نوبت شیر در مدارس است انجام نشده است.

این کارشناس در ادامه گفت: میانگین مصرف لبنیات در ۲۷ کشور اروپایی حدود ۲۶۰ کیلو در سال است و این در حالیست که بنا بر اعلام وزارت بهداشت سرانه مصرف لبنیات در کشور ما کمتر از ۷۰ کیلوگرم در سال است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷ در کشور تغذیه رایگان در مدارس داشتیم که شیر هم جزو آنها بود. سال ۱۳۷۹ طرح شیر مدرسه در برخی از استان‌های کشور برای ۱۰۰۰ دانش آموز به صورت آزمایشی انجام شد. سال ۱۳۸۰ این طرح در استان‌های محروم توسعه یافت. سال ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ ایران بزرگترین برنامه شیر مدارس را داشت.

وی عنوان کرد: اهداف این طرح ترویج فرهنگ مصرف شیر بین دانش آموزان، افزایش سطح سلامت دانش آموزان، تامین میان وعده مناسب غذایی برای دانش آموزان، افزایش اشتغال، تشویق دانش آموزان به مصرف شیر، ارتقای آگاهی، کاهش هزینه‌های درمانی جامعه، تامین زیرساخت‌های لازم برای دوره جوانی و میانسالی است.

چمنی با اشاره به اینکه بودجه امسال شیرمدارس یک ششم سال ۱۳۹۵ است، گفت:۱۰ سالی که طرح شیر مدارس ناقص بوده و کامل اجرا نشده است. این طرح نیاز به آسیب شناسی دارد. نقاط ضعف طرح شیر مدارس شامل عدم تخصیص به موقع و کافی منابع مالی، توزیع نامنظم با عدم توزیع شیر در برخی مدارس، نبود پیوست فرهنگی، رعایت نکردن استانداردها در شیرهای توزیعی، توزیع استانی شیر مدارس، مشکلات تامین زنجیره سود برای توزیع و نگهداری شیر است.

این کارشناس صنعت لبنیات با اشاره به آسیب شناسی اجرای شیر مدارس در سالهای گذشته گفت: اصرار بر مناقصه شیر مدارس منجر به کاهش کیفیت شیرمدارس شد و در  عین حال اصرار بر استانی کردن بودجه این طرح منجر به تاخیر در توزیع شیر مدارس شد به نحوی که سال تحصیلی گاها در حال اتمام بود، اما هنوز وعده‌ شیر توزیع نشده بود.

چمنی با خطاب قرار دادن مسئولان آموزش و پرورش گفت: اگر می‌خواهید اشتباهات گذشته را تکرار کنید، بهتر است به سراغ شیر مدرسه نروید چون اجرای نادرست این طرح منجر به تثبیت شیرگریزی در نسل آتی خواهد شد.




قالیشویی سیزده آبان

قالیشویی اصل تهران-قالیشویی سیزده آبان,قالیشویی در سیزده آبان,قالیشویی نزدیک سیزده آبان,قالیشویی محدوده سیزده آبان,قالیشویی حوالی سیزده آبان,قالیشویی نزدیکی سیزده آبان,قالی شویی سیزده آبان,قالیشوئی سیزده آبان,شستشوی فرش در سیزده آبان,خدمات قالیشویی سیزده آبان,بهترین قالیشویی سیزده آبان,نزدیکترین قالیشویی به سیزده آبان,قالیشویی خیابان سیزده آبان,قالیشویی محله سیزده آبان,قالیشویی منطقه سیزده آبان .

مبل شویی سیزده آبان و مبلشویی در سیزده آبان

رفوی فرش در سیزده آبان,مرمت فرش سیزده آبان

نزدیکترین قالیشویی به سیزده آبان برای ساکنان این محدوده با پرسنل مجرب و دستگاه های قالیشویی مدرن در سیزده آبان

برترین قالیشویی سیزده آبان به صورت 24 ساعته و در تمام ایام سال حتی روزهای تعطیل در منطقه سیزده آبان آماده سرویس دهی است

اگر به دنبال قالیشویی محدوده سیزده آبان هستید همین حالا با شماره های ما تماس بگیرید

به دلیل نزدیکی به سیزده آبان در کمترین زمان ممکن فرش های شما را جمع آوری می کنیم و پس شستشو درب منزل سیزده آبان تحویل می دهیم

تخفیف ویژه قالیشویی سیزده آبان برای مشتریانی که در هنگام تماس به نحوه آشنایی از طریق سایت اشاره کنند

قالیشویی نمونه سیزده آبان با سالها تجربه

قالیشویی نزدیک سیزده آبان

تنها سایت رسمی قالیشویی سیزده آبان

تمام فرش ها در قالیشویی سیزده آبان پس از شستشو لول و کاور شده درب منزل به شما تحویل داده می شود

شماره قالیشویی اصل تهران سیزده آبان را از 118 بخواهید

آدرس و تلفن قالی شویی سیزده آبان

متخصص در شستشوی قالی ابریشم و گل ابریشم در سیزده آبان

قالیشویی اطراف سیزده آبان زیاد است ما بهترین است طبق گفته خود شما عزیزان

قالیشویی سمت سیزده آبان که از شوینده های طرفدار محیط زیست استفاده می کند فقط ما هستیم

پس تا دیر نشده است با قالیشویی اصل تهران سیزده آبان تماس حاصل نمایید

ارزانترین قالیشویی حوالی سیزده آبان




چاپ