ارز ترجیحی غارت بیت المال بود / قالیشویی اصل تهران / قالیشویی محدوده فاطمی ۸۸۲۱۶۰۷۵

اقتصاد ایران در سال های گذشته با تصمیمات عجیبی روبرو بود. تصمیماتی که اثرات مخرب بلند مدت بر اصلی ترین رکن زندگی مردم یعنی «معیشت» گذاشت. وقتی امنیت معیشت در یک نظام سیاسی دچار چالش شود، قطعا تبعات اجتماعی در پی خواهد داشت. ارز ترجیحی یک تهدید جدی برای امنیت معیشت مردم بود که اثرات بلند مدت آن به وضوح قابل رویت است.

در سال 97 با افزایش قیمت ناگهانی ارز، دولت دوازدهم برای تسهیل در واردات و کنترل قیمت کالاها و دارو یعنی اصلی ترین ارکان زندگی مردم، ارزی را در اقتصاد تعریف کرد که ارز ترجیحی نام گذاری شد. این ارز با مبلغ 4200 تومان در اختیار واردکنندگان قرار می گرفت تا به این وسیله با واردات کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه تولید وقفه ای در تولید و زندگی مردم ایجاد نشود. هدف خوب بود اما تجربه اثبات کرده هنگامی که چنین طرح هایی که ارز پایه و اساس آن محسوب می شود وقتی به چند نرخ تبدیل شوند، قطعا باید منتظر رانت و سپس فساد منتج از آن بود.

ارز ترجیحی در عین حال عامل تورم و قاچاق معکوس شد. به گونه ای که کالا و دارویی که قرار بود با این ارز در اختیار مردم در داخل کشور قرار بگیرد به صورت قاچاق معکوس از کشور خارج و  در کشورهای همجوار مصرف می شد. در عین حال قیمت کالا و دارو و مواد اولیه به میزان قابل توجهی افزایش یافت به گونه ای که در زمستان 99 کشور با تورم بالای 40درصد مواجه شد. حذف ارز ترجیحی یکی از تصمیمات روزهای نخست دولت داری ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم بود. 

 یک کارشناس اقتصادی معقتد است که ارز ترجیحی غارت بیت المال بود. تعریف این ارز یک اشتباه اساسی در اقتصاد بود که اکنون حذف شده است اما باید ببینیم قرار است مبالغ آن چگونه هزینه شود. 

محمدصادق مشایخ درباره ارز ترجیحی به الف می گوید:  به طور کلی از ابتدای انقلاب تجربه اثبات کرده که هر زمان ارز چند نرخی و یا دوگانگی قیمت پیدا می کند منتهی به رانت و فساد می شود و رانت گیر ها نیز بسیار قدرتمنداند و کسی نمی تواند آنچه را که برده اند باز پس بگیرد.

وی بیان کرد:  متاسفانه  افراد بسیاری که به نام واردات کالاهای اساسی مردم ارز دریافت کردند، یا کالایی وارد نکردند یا وارد کردند و در بازار آزاد به نرخ آزاد در اختیار مردم گذاشتند ویا  به صورت کالای قاچاق به کشورهای همسایه صادر شد و یا کالایی وارد کردند که اصولا به کار مردم نمی آمد! در نهایت نیز مردم در این میان آسیب دیدند.

این کارشناس اقتصادی همچنین در ادامه متذکر شد: من به طور کلی با پرداخت های اینگونه به مردم مخالف هستم و معتقدم که باید چرخ تولید بچرخد، اشتغال ایجاد شود و این گونه هم قدرت خرید مردم افزایش یابد هم تولید رونق بگیرد و هم اینکه اگر قرار است یارانه ای پرداخت شود کالا در بازار باشد تا مردم آن را بخرند.

مشایخ در ادامه بیان کرد: وقتی قرار است نان با کارت عرضه شود، یعنی زنگ خطر، یعنی کمبود گندم و آرد در کشور؛ بنابراین باید برای جبران این کمبود راه حل علمی و اساسی تعریف شود. معقتدم که باید تولید رونق بگیرد تا مردم بدون خدشه دارشدن عزت نفسشان از دسترنج خود بهره مند شوند. هر چند آنچه دولت اکنون به صورت یارانه و یا کالابرگ در اختیار مردم می گذارد هم از آن مردم است اما به نظر می رسد دولت قبل از اینکه مشکل جدیدی بر مشکلات قبلی اضافه شود باید از نظرات نخبگان و صاحب نظران کشور در این زمینه استفاده کند.




قالیشویی فاطمی

قالیشویی اصل تهران-قالیشویی فاطمی,قالیشویی در فاطمی,قالیشویی نزدیک فاطمی,قالیشویی محدوده فاطمی,قالیشویی حوالی فاطمی,قالیشویی نزدیکی فاطمی,قالی شویی فاطمی,قالیشوئی فاطمی,شستشوی فرش در فاطمی,خدمات قالیشویی فاطمی,بهترین قالیشویی فاطمی,نزدیکترین قالیشویی به فاطمی,قالیشویی خیابان فاطمی,قالیشویی محله فاطمی,قالیشویی منطقه فاطمی .

مبل شویی فاطمی و مبلشویی در فاطمی

رفوی فرش در فاطمی,مرمت فرش فاطمی

نزدیکترین قالیشویی به فاطمی برای ساکنان این محدوده با پرسنل مجرب و دستگاه های قالیشویی مدرن در فاطمی

برترین قالیشویی فاطمی به صورت 24 ساعته و در تمام ایام سال حتی روزهای تعطیل در منطقه فاطمی آماده سرویس دهی است

اگر به دنبال قالیشویی محدوده فاطمی هستید همین حالا با شماره های ما تماس بگیرید

به دلیل نزدیکی به فاطمی در کمترین زمان ممکن فرش های شما را جمع آوری می کنیم و پس شستشو درب منزل فاطمی تحویل می دهیم

تخفیف ویژه قالیشویی فاطمی برای مشتریانی که در هنگام تماس به نحوه آشنایی از طریق سایت اشاره کنند

قالیشویی نمونه فاطمی با سالها تجربه

قالیشویی نزدیک فاطمی

تنها سایت رسمی قالیشویی فاطمی

تمام فرش ها در قالیشویی فاطمی پس از شستشو لول و کاور شده درب منزل به شما تحویل داده می شود

شماره قالیشویی اصل تهران فاطمی را از 118 بخواهید

آدرس و تلفن قالی شویی فاطمی

متخصص در شستشوی قالی ابریشم و گل ابریشم در فاطمی

قالیشویی اطراف فاطمی زیاد است ما بهترین است طبق گفته خود شما عزیزان

قالیشویی سمت فاطمی که از شوینده های طرفدار محیط زیست استفاده می کند فقط ما هستیم

پس تا دیر نشده است با قالیشویی اصل تهران فاطمی تماس حاصل نمایید

ارزانترین قالیشویی حوالی فاطمی




چاپ